Žluté autíčko na vlně UGC: Jak autentický obsah nastartoval tržby
Family Market je naším dlouholetým parťákem, kterému s radostí pomáháme posouvat se neustále vpřed. V posledních měsících bodujeme s UGC videi.
Vzpomínáte si na ikonickou melodii, při které jste jako děti netrpělivě čekali na žluté autíčko se zmrzlinou? Firma Family Frost, se kterou je tato melodie navždy spojená, se v roce 2015 přejmenovala na Family Market. Ale její poslání zůstává stejné. Ať už jako Family Frost, nebo Family Market, vozí zákazníkům už více než 30 let kvalitní mražené potraviny z celého světa až domů.
User-Generated Content (UGC), neboli obsah vytvořený uživateli, zahrnuje fotky, videa, recenze nebo příběhy sdílené samotnými zákazníky. Tento autentický obsah je jedinečný tím, že působí přirozeně, čímž si získává důvěru dalších spotřebitelů. UGC se stává klíčovým prvkem moderních kampaní, protože zprostředkovává zážitky skutečných zákazníků, nikoli idealizovaný obraz vytvořený značkou.
UCG nabízí opravdu širokou škálu možností využití. Mezi nejoblíbenější formáty značek patří:
UGC obsah má o 73 % více pozitivních reakcí
UGC obsah je 8x účinnější,
než obsah influencerů
UGC obsah má o 86 % větší důvěru, než obsah influencerů
Studie ukazují, že UGC obsah generuje o 73 % více pozitivních reakcí než brandovaný obsah, zároveň je efektivnější (až 8x) a důvěryhodnější (86 %) než obsah influencerů. Tato čísla potvrzují, že UGC nejen přispívá k vyšším konverzím, ale i posiluje dlouhodobou loajalitu.
Dost bylo teorie, pojďme k praxi. A rovnou zkusíme malý test. Co vás zaujme víc?
Vaše volba byla video, že ano? Lidský mozek je totiž naprogramován, aby reagoval na pohyb a zvuk jako na signály, které si zaslouží pozornost. Video navíc umožňuje sdílet emoce a autentické zkušenosti, které mohou na diváka působit osobněji.
UGC videa obzvlášť dobře fungují, protože prezentují produkt nebo službu přirozeným způsobem a vytváří pocit, že si zákazník prohlíží zkušenost jiného reálného uživatele. Tento typ obsahu má silnější vliv na rozhodovací proces než klasické reklamní bannery, které často působí méně osobně a interaktivně.
Strategie Family Market je poměrně specifická, protože je založená primárně na získání zákazníka pro první nákup na e-shopu. Poté už většina zákazníků nenakupuje přímo na e-shopu, ale je v přímém spojení se žlutým autíčkem, které dováží do jeho ulice. Náklady na online reklamu jsou tak vyšší a PNO můžeme držet v rozmezí 20-30 %. V kontextu nastavené strategie víme, že se tato investice klientovi mnohonásobně vrátí v offlinu.
Dlouhodobě v účtu pracujeme primárně se širokou DABA kampaní, která přináší dobré výsledky. Bannerové kampaně využíváme spíše doplňkově, protože jejich výsledky nebyly optimální a PNO bylo výrazně vyšší než u DABA kampaně. Proto jsme se rozhodli otestovat sílu UGC.
Na začátku bylo naším cílem najít tvůrce, který bude nejvíce korespondovat se značkou a zákaznici se s jeho videi budou moci ztotožnit. Oslovili jsme proto tři tvůrce s různými úrovněmi zpracování videí – od téměř profesionálního, přes zlatou střední cestu, až po rádoby domácí video.
Testovali jsme reakce a výsledky u několika vybraných cílových skupin. Výsledky nás překvapily a také předčily naše očekávání. Nejlépe fungovalo to nejjednodušší, neformální video, jehož záběry nebyly tak dokonalé jako u prvního videa. Právě se třetím videem se zákazníci Family Market dokázali nejlépe ztotožnit a nakoupit.
Za vše hovoří také čísla, která ukazují, že rozdíl v CTR mezi „profesionálním“ a „domácím“ videem je téměř 2% a rozdíl v PNO je dvojnásobný.
CTR na odkaz | PNO | |
---|---|---|
Video č. 1: „Profesionální“ | 1,30 % | 22,78 % |
Video č. 2: „Zlatá střední cesta“ | 1,76 % | 14,89 % |
Video č. 3: „Domácí video“ | 3,11 % | 11,17 % |
Srovnání CTR a PNO pro jednotlivé UGC video kampaně
Pomocí testování jsme se přesvědčili, že ne vždy vyhrává video s dokonalými záběry a častokrát i nedokonalost může mít skvělé výsledky.
Díky UGC kampani jsme dosáhli meziročního nárůstu tržeb o 118 % v Meta kampaních a zároveň historicky nejnižšího celkového 11% PNO. Autentický obsah navíc přinesl i jiný efekt – desítky komentářů pod videi, ve kterých lidé vzpomínali na zážitky se žlutým autíčkem. I do budoucna plánujeme UGC využívat a testovat další typy obsahu.
📈 Chcete i Vy takové výsledky na svých sítích? Ozvěte se nám...
Srovnání vývoje obratu za 12 měsíců s vlivem UGC kampaní
Po přečtení této case study už přemýšlíte, kde seženete šikovného tvůrce a jaké bude vaše první UGC video? Mame pro vás pár tipů, jak na opravdu úspěšné a konverzní UGC!
💡 Připravte si více verzí…
Experimentujte s novými tématy, styly, zpracováním nebo verzemi hooku. Testujte, co na vaše zákazníky funguje nejlépe.
Není to tak těžké, no ne? Vše ohledně tvorby UGC videí najdete podrobně rozepsané v našem článku: Buďte autentičtí: Slyšeli jste o trendu UGC?
Jak ukazuje naše spolupráce s Family Market, UGC přináší nejen okamžité prodejní výsledky, ale také posiluje vztah se zákazníky. Tak co, jste také přesvědčení, že UGC by nemělo chybět ani ve vaší strategii?
💰 +118 %
Nárůst tržeb
📢 198 322
Dosah kampaní
🎯 11 %
Výsledné PNO