YouTube jako sociální síť a nástroj pro tvorbu odkazového profilu
Ať už si chcete pustit trailer k novému filmu, vaši oblíbenou hudbu nebo aktuálně velmi populární vlogy, nejpravděpodobněji zabrousíte na YouTube. Tato platforma spatřila světlo světa v roce 2005 a v listopadu 2006 ji odkoupila společnost Google. České rozhraní je k dispozici od roku 2008, čímž jsme se stali 22. zemí světa a 10. zemí v Evropě, kde byl YouTube lokalizován.
I když Google není tak úplně zručný v tvorbě sociálních sítí, zrodila se jim pod rukama platforma, kterou měsíčně navštíví přes 1,8 miliardy přihlášených uživatelů, každou minutu se zde nahraje zhruba 400 hodin videí a v České republice diváci YouTube zhlédnou měsíčně více než 1,9 miliardy videí. Jak ale tuto platformu uchopit a využít, aby plnila naše marketingové cíle?
YouTube je platforma, na které je možné vytvořit si profil, kde můžete napsat něco o sobě a nahrávat jednotlivá videa, která mají svou unikátní adresu. Je tak možné svá videa sdílet na dalších sociálních sítích, jako je Facebook, Twitter a další, a tím i zvýšit jejich sledovanost. Důležitým aspektem je ale i sdílení, komentování a „lajkování“ vašich videí mezi dalšími uživateli YouTube, kde dochází k určitým interakcím i přímo pod videem a je důležité zmínit, že na této platformě můžeme oslovit diváky od 15 do 69 let. Jak ale tuto síť využít pro vytvoření odkazového profilu a o co se vlastně přesně jedná?
Vyhledávače, které každý den běžně používáme, hodnotí kvalitu jednotlivých odkazů, na základě kterých vytváří virtuální profil každé stránce, kterému je pak také uděleno celkové skóre. Odkazový profil obsahuje většinou brandové odkazy, které sestávají z různorodého seznamu referenčních domén, jako jsou magazíny, katalogy, fóra či zpravodajské servery a často směřují zejména na produktové a obsahové stránky.
Jak odkazový profil funguje v praxi a jak jej co nejlépe využít? Pracujte na tvorbě zajímavého a využitelného contentu pro vaše sledovatele – vytvářejte videa na Youtube, posty na Facebook či Twitter a využijte tak potenciálu sociálních sítí. Použít můžete i diskuzní fóra, kde si uživatelé píší o určitých tématech a často odkazují přímo na dané produkty či kategorie produktů na webových stránkách. Využívat můžete i různých spoluprací s blogery a komunitami, které jsou spojené s vaším oborem. V každém případě je naprosto zásadní odkazový profil dlouhodobě rozvíjet a pracovat na tom, aby jeho kvalita byla stále vyšší.
Čím vám bude obsah na YouTube přínosem? Video je jednou z nepostradatelných součástí podnikání napříč obory a je důležité pracovat na zajímavé prezentaci na internetu. Důležitým faktorem je také to, že na sociálních sítích je sdíleno až 700 YouTube videí každou minutu, a to zejména na Facebooku. Proč by se zde tedy nemohlo objevit vaše video?
Videa nám mohou pomoci s budováním vztahu se zákazníkem a získávání jejich důvěry. Vytvořte hodnotný a zajímavý obsah, který bude ponoukat ke sdílení, komentování či „lajkování“ – ukažte příběh své firmy, vaše začátky nebo jak vzniká oblíbený produkt a využijte skvělý potenciál YouTube a dalších sociálních sítí.