Proč chtít SEO analýzu webu?

Publikováno 07. 07. 2023
Hi Promotion Nástroje, tipy a inspirace Search engine marketing
Autor: Lukáš

Myslíte si, že SEO analýza webu není potřebná a obecně je SEO přežitek? Opak je pravdou. Využijte veškeré marketingové nástroje ke zvýšení zisku. Inspirujte se důvody, proč chtít SEO analýzu webu.

Tvorba PPC reklam

Mnoho lidí považuje SEO za soubor technik, jejichž cílem je získání co nejlepších pozic ve vyhledávání a větší organické, neplacené, návštěvnosti webu. Přínosnější však je na SEO pohlížet jako na způsob, jak pomoci uživatelům lépe a snadněji porozumět obsahu vašeho webu. Tedy pomoci co nejrychleji zodpovědět jejich otázky nebo najít jiný cíl jejich hledání.

Ať už se na to budete dívat jakkoliv, vždy bude důležité zjistit, jak si váš web stojí a co můžete udělat, aby to bylo lepší. A právě tehdy vstupuje do hry SEO analýza webu…

Co vám SEO analýza odhalí?


  • přehled všech zásadních faktorů a vyhodnocení silných a slabých stránek webu

  • identifikuje příležitosti pro zlepšení a jejich potenciál, stejně jako i hrozby

  • nastíní vhodnou a komplexní SEO strategii

  • posoudí stav webu z pohledu konkurence i postavení v rámci internetu


  • SEO analýza, audit, revize, kontrola – můžeme tomu říkat všelijak, základem ale vždy je prověřit stávající web a určit, co je potřeba opravit, jaké jsou příležitosti pro zlepšení a jaké hrozby musí web řešit či se na ně připravit.

    Hodnocení on-page faktorů webu

    On-page faktory tvoří základ webu a říkají, jak snadno může vyhledávač webu porozumět a jak snadno se uživatel na webu může pohybovat.

    Těchto faktorů je obrovské množství od URL adres, zabezpečení domény, její historie, hostingu či kódu jako takového, přes zobrazení na mobilních zařízeních, rychlost webu až po samotný obsah a strukturu webu, titulků, nadpisů, obrázků a jejich velikostí, formátování i uživatelskou přívětivost obecně.

    „Máme tento bod špatně? Dokážeme ho opravit? Zaplatí se nám ta oprava?“

    To jsou typické otázky, které je dobré si vždy položit u daného faktoru.

    Velmi důležitý je proto individuální přístup a zkoumání jednotlivých faktorů, a zároveň jejich dopad na konkrétní web.

    Hodnocení off-page faktorů a analýza klíčových slov

    Off-page faktory jsou hybnou silou v konkurenčním boji a jsou to faktory mimo vlastní web, jež výsledky ovlivňují. Typicky se jedná o zkoumání odkazového profilu webu, jeho vývoj, kvalitu, důvěryhodnost a relevanci.

    Zapomenout nesmíte ani na analýzu klíčových slov, která je důležitá pro on-page faktory i pro off-page faktory webu. Při analyzování klíčových slov je důležité zaměřit se na obsah webu, hledanosti jednotlivých frází i způsoby, jakými obsah webu uživatelé hledají nebo mohou hledat. Sledování pozic klíčových slov je také velmi dobrou metrikou, jak si web vlastně stojí, a to zejména v komparaci s konkurencí.

    Pozor na nejčastější chyby

    Řešit SEO je krok správným směrem. Vyvarujte se ale zbytečných chyb, které vás mohou stát čas i peníze.

    „Zvládnu to levněji! Jistě, ale…“

    ...dejte si přitom pozor na kvalitu odkazového profilu. Při šetření na nesprávném místě může dosažení požadovaných pozic ve vyhledávání trvat zbytečně dlouho…


    „Zvládnu to rychleji! Jistě, ale…“

    ...vyhněte se technikám způsobujícím skokové a hlavně krátkodobé zlepšení pozic nebo „pronájmu“ odkazů, které začnou velmi rychle mizet, jakmile přestanete platit…


    „Zvládnu to kvalitněji! Jistě, ale…“

    ...pohlídejte si, zda dostáváte skutečně to, co Váš web potřebuje a neutrácíte za úpravy, které se nezaplatí, jsou jen v učebnicích a v reálném životě jsou drahou zbytečností...


    Získejte důležité informace pro nastavení správné strategie

    Celková SEO revize webu odhalí jeho technický stav, nedostatky v obsahu, ukáže možnosti zlepšení a dovoluje poměřovat web s konkurencí, ale i jeho vývoj a výsledky v různých časových obdobích.

    Collabim certifikace Chcete znát stav Vašeho webu a vědět, jak jej vylepšit?

    Chcete využít synergických efektů mezi SEO a PPC a vytěžit tak z marketingu maximum? V tom případě chcete SEO analýzu!

    Chci SEO analýzu

    Vždy se přitom soustředíme na metody, které přinášejí dlouhodobý efekt a splňují podmínku odpovídajícího poměru ceny a výkonu.

    Zpět na výpis článků Sdílet na FB