Facebook versus LinkedIn: Kam směřovat svůj marketing?
V dnešním světě sociálních sítí není úplně jednoduché se zorientovat. Hlavně pro začínající podnikatele, kteří hledají to nejlepší místo pro propagaci své značky a produktů. Všichni víme, že LinkedIn je oficiálnější platformou, na níž vzkvétá byznys, zatímco Facebook je zábavnější a méně formální. Kterou platformu byste si tedy měli vybrat?
Facebook je klasická sociální síť určená pro sdílení momentů a konverzování, zatímco LinkedIn byl primárně založen pro rekrutery a lidi, kteří hledají práci.
Pokud budeme hovořit v číslech, Facebook má 2,38 miliardy uživatelů, zatímco LinkedIn využívá více než 630 milionů lidí. Na obou sítích převládá věková skupina 35 let a více. Navíc, pokud se podíváme na čas strávený na sociální síti, průměrný uživatel Facebooku stráví na svém feedu přibližně 35 minut denně, zatímco uživatel LinkedInu využívá stránku jen 17 minut měsíčně.
Záleží na tom, co se snažíte prodat. Značky nebo agentury, které nabízejí B2B produkty a služby, se mohou propagovat na LinkedInu. V případě B2C modelu - e-shopů či jiných společností - je lepší Facebook, který umožňuje dostatečně podrobné cílení na konkrétní skupinu lidí.
Na Facebooku a Linkedinu můžete sdílet link, obrázek, video, mail nebo karusel. Facebook vám ale nabízí širší reklamní možnosti a interaktivnější formáty jako například slideshow či příběhy.
Obě platformy nabízí cílení na lidi, kteří jsou podobní vašemu publiku. Facebook vám ale přináší také další výhody, a to vybrat si publikum na základě demografických údajů či lokality. Kromě klasických parametrů je možné cílit na uživatele na základě zájmů. Reklama na Facebooku se také sama optimalizuje. Například, pokud se v době, kdy běží, projeví, že jistá skupina z vašeho publika se o reklamu více zajímá, Facebook reklamu přizpůsobí a začne ji této skupině a lidem jí podobným více zobrazovat.
LinkedIn získává informace, které mu uživatelé sami poskytli . Každá osoba při registraci poskytuje sociální síti informace o své profesi, pracovní pozici, oblasti působení, názvu společnosti, její velikosti a podobně. Reklamy je tak možné cílit na velké společnosti nebo na lidi na konkrétních postech.
Podle statistik jsou náklady na proklik nižší na Facebooku než na LinkedInu. Přestože má LinkedIn v průměru několikanásobně dražší prokliky, šance, že se z lidí, kteří se k vám prokliknou, stanou vaši zákazníci, je 5-násobně vyšší.
K tématu se vyjádřila i naše Social specialistka Maja:
Jaký je podle tebe hlavní rozdíl mezi LinkedInem a Facebookem?
LinkedIn má byznysový charakter a více uhlazený tón komunikace. Facebook je naopak uvolněnější platformou a firma si tak může dovolit ukazovat svou lidskou stránku, nejen tu profesionální. Je to dané tím, že lidé se primárně chodí na Linkedin informovat, zatímco na Facebook vypnout a pobavit.
A komu bys LinkedIn doporučila?
Určitě je skvělý pro B2B komunikaci, kde Facebook selhává. Pokud například hledáte architekta nebo inženýra, který s vámi bude pracovat na projektu, na LinkedInu ho určitě najdete. Samozřejmě, firma musí počítat s tím, že si za propagaci připlatí. A to dost.
A B2C marketing? Ten na LinkedInu nemá místo?
V menším měřítku se dá Linkedin využít i takto. Uměla bych si to představit, v případě, že by šlo o osobní služby a luxusní sortiment, například o firmu, která šije obleky na míru.
Pokud je vaším cílem zasáhnout co nejvíc lidí, Facebook může být tou správnou volbou. V případě, že chcete oslovit konkretní firmu a nabídnout jí služby, zkuste LinkedIn. Pamatujte však, že výběr kanálu není všechno. Stejně důležitý je i obsah a to, jakým způsobem potenciální zákazníky oslovíte.