5 nástrojů od Google, které musíte znát

Publikováno 09. 05. 2024
SEO Hi Promotion Nástroje, tipy a inspirace Search engine marketing Marketing
Autor: Michaela

Neustále hledáte způsoby, jak zlepšit svou efektivitu a produktivitu? Existuje mnoho nástrojů, které vám v tom pomohou, ale může být obtížné zjistit, kde začít. Google nabízí širokou škálu nástrojů, které mohou usnadnit a zefektivnit práci. Inspirujte se těmi nejpoužívanějšími.


Google Workspace

Google Workspace je sada online nástrojů pro produktivitu. Zahrnuje například Gmail, Kalendář, Dokumenty, Tabulky, Prezentace, Disk a další. Google Workspace je skvělou volbou pro firmy všech velikostí, protože si jej můžete nastavit a používat přesně podle toho, jak potřebujete. Díky Google Workspace mohou podnikatelé a jejich týmy snadno spolupracovat na souborech, sdílet kalendáře, plánovat schůzky a komunikovat v reálném čase.

Google Workspace nástroje

Zdroj: https://workspace.google.com/


Vše, co potřebujete na jednom místě

Google Workspace není jenom e-mail. Nabízí celou škálu aplikací, které pokryjí většinu vašich pracovních potřeb.

  • Gmail je efektivní a spolehlivá e-mailová služba s vyhledáváním a funkcemi pro filtrování.
  • Kalendář je synchronizovaný pro snadné plánování schůzek a sdílení s kolegy.
  • Dokumenty vám nabízí spolupráci v reálném čase na dokumentech, tabulkách a prezentacích, a to vše s užitečnými funkcemi pro sledování změn a komentářů.
  • Disk je bezpečné cloudové úložiště pro vaše soubory, přístupné odkudkoliv.
  • Meet vám zjednoduší videokonference a online schůzky s vysokou kvalitou obrazu a zvuku.
  • Chat slibuje okamžitou textovou komunikaci pro rychlé dotazy a týmovou spolupráci.


Google Search Console

Google Search Console je důležitý nástroj, který vám pomáhá detailně sledovat a analyzovat výkonnost webových stránek ve vyhledávání Google. Pomocí Search Console můžete zjistit, jak se stránky zobrazují ve výsledcích vyhledávání, odhalit případné problémy a optimalizovat je pro lepší umístění ve vyhledávání, například pomocí SEO.

Představte si Google Search Console jako okno do toho, jak Google vidí vaše webové stránky…


Pomocí Google Search Console můžete:

  • Zkontrolovat stav indexace, kdy zjistíte, které stránky z vašeho webu jsou zařazené do vyhledávání a případně odhalíte problémy s indexací, které brání zobrazování důležitých částí webu.
  • Monitorovat výkonnost a sledovat, na jaká klíčová slova se váš web zobrazuje, kolik kliknutí získává a jak si stojí v porovnání s konkurencí.
  • Identifikovat a odhalit technické problémy na webu, které mohou negativně ovlivňovat jeho pozici ve výsledcích vyhledávání.
  • Zlepšit SEO a díky získaným datům lépe optimalizovat své stránky pro vyhledávače a zvýšit tak jejich návštěvnost.
  • Odeslat Sitemapu a sdělit Googlu, jaké stránky máte na webu a usnadnit mu tak jejich nalezení a indexaci.


Google Analytics

Google Analytics je další marketingový nástroj, který tentokrát pomáhá sledovat návštěvnost webových stránek a analyzovat chování uživatelů. Pomocí Analytics zjistíte například, odkud přicházejí návštěvníci, co dělají na stránkách a jak je lépe konvertovat na zákazníky.

Co Google Analytics nabízí?

Jedná se o širokou škálu funkcí, které vám pomohou lépe porozumět vašim webovým stránkám a jejich návštěvníkům. Mezi nejdůležitější funkce patří:

  • Sledování provozu
  • Sledování chování
  • Sledování konverzí
  • Zprávy a přehledy
  • Segmentace publika
  • A/B testování

Zvládli jste přechod z Universal Analytics na nové GA4?

Podrobněji v jednom z našich starších článků o přechodu na nové Google analytics 4.


Google Ads

Pokud aktivně využíváte PPC reklamu, není pro vás samozřejmě Google Ads neznámou. Tato platforma pro reklamu na internetu umožňuje zobrazovat reklamy na stránkách Google a dalších webových stránkách. Pomocí Google Ads můžete cílit na specifické publikum a zvyšovat povědomí o své značce, generovat návštěvnost na své webové stránky a zvyšovat prodeje.

Jak Google Ads funguje?

Google Ads funguje na principu PPC (Pay-per-click), to znamená, že platíte pouze za to, když někdo na vaši reklamu klikne. Můžete si nastavit maximální cenu za kliknutí (CPC), kterou jste ochotni zaplatit, a Google Ads se pokusí dosáhnout co nejlepšího výsledku za daný rozpočet. Vyzkoušet můžete reklamy ve vyhledávání, nákupní kampaně, reklamní kampaně v obsahové síti nebo videoreklamy.

Google My Business

Google My Business je bezplatný nástroj, který umožňuje podnikatelům spravovat informace o své firmě ve Vyhledávání Google a Mapách Google. Pomocí Google My Business mohou podnikatelé aktualizovat své kontaktní informace, přidávat fotografie a recenze, a zobrazit se tak ve výsledcích vyhledávání, když lidé hledají produkty nebo služby, které nabízejí.

Ukázka zápisu firmy ve vyhledávání map Google

Ukázka zápisu firmy ve vyhledávání map Google


Proč je Google My Business důležité?

  • Zvýšená viditelnost: Když si lidé budou ve vašem okolí hledat produkty nebo služby, které nabízíte, vaše firma se díky optimalizovanému profilu v Google My Business může objevit mezi prvními výsledky.
  • Více informací, více důvěry: S Google My Business můžete zákazníkům poskytnout důležité informace, jako je adresa, telefonní číslo, otevírací doba a webové stránky. Můžete také přidat fotografie vaší firmy a produktů, což pomáhá budovat důvěru a pozitivní první dojem.
  • Interakce se zákazníky: Zákazníci vám mohou přímo přes profil nechat recenzi, což ovlivňuje rozhodování dalších potenciálních klientů. Můžete na recenze reagovat a budovat tak vztahy se zákazníky.

Vyzkoušejte i další nástroje od Google 💡

Nebojte se používat pro své podnikání i další nástroje jako je například Google Forms, Google Surveys nebo Google Trends.

Rozhodně vyzkoušejte tento výběr z online marketingových nástrojů, které Google nabízí podnikatelům. S trochou snahy si každý může najít nástroje, které mu pomohou dosáhnout lepší efektivity, produktivity nebo požadovaných výsledků.

Zpět na výpis článků Sdílet na FB